Alla inlägg under juli 2011

Av Kim Söderlund - 25 juli 2011 23:58


                                          


               Nu äntligen har jag kommit igång. Jag har beställt visitkort!

Av Kim Söderlund - 25 juli 2011 23:38

I dag var jag på mitt första uppdrag. Ett mycket trevligt föräldrapar som väntar sitt andra gemensamma barn. Eftersom jag har tystnadsplikt så har frågat paret om det är okej att jag bloggar om uppdraghet utan att uppge namn eller andra detaljer som skulle kunna röja deras identitet och det var helt ok.


Första samtalet gick bra, ett lättsamt samtal kring förra förlossningen, den kommande förlossningen och deras tankar kring mitt uppdrag som Doula. Dyktekniken kom upp som ett ämne då paret har läst på en del kring just den tekniken, mycket spännande. Vi diskuterade lite vad dom kunde tänka på i fortsättningen, vilka böcker som skulle kunna vara intressanta att läsa, vad mannen kan göra. 


Jag upplevde mitt första  Doulapar som väldigt lugna, harmoniska och mycket trevliga! För första gången har jag träffat på en partner som tror att det är bra att ha en doula med, som inte tycker att en tredje person kommer in och "tar över". Oerhört kul att höra! Jag hoppas på en förändring i Småland, en positiv förändring. Där fler föräldrapar kan tänkas ha en Doula med på deras förlossning.


Nästa samtal ska vi ha i september/oktober och barnet beräknas födas i början på november.

Presentation


Kim Söderlund, 31 år. Bor tillsammans med min sambo och våra två barn. Utbildad Behandlingspedagoch Doula.

Upplägg

Som Doula stödjer jag blivande föräldrar både innan, under och efter förlossningen. Ett vanlig upplägg på ett Doulauppdrag är att jag träffar kvinnan och hennes partner ca 3ggr innan förlossningen, har jour 2 veckor innan och 2 veckor efter beräknad födsel, är med under förlossningen och träffar föräldrarna och bebisen ca 1 vecka efter att man kommit hem från bb. Självklart kan man lägga upp det precis som man vill!

 

Kontakt

Om du/ni har några frågor så kontakta gärna mig via e-post eller telefon.

e-post:

soderlund.kim@gmail.com

Tfn: 073-9939845

Länkar

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards