Alla inlägg under september 2011

Av Kim Söderlund - 30 september 2011 16:40

Länge sedan jag skrev nu. Har börjat jobba heltid men försöker ändå att hålla igång mitt douleri.


I dag ringde Bodil Frey från Födelsehuset i Göteborg. Jag ska bli kontaktperson här i Kronobergs län. Alla ska kunna ringa mig för att få mer information om oss Doulor i Kronoberg, hur förlossningsvården fungerar osv. Ska bli roligt och jag kommer att ta mitt uppdrag som kontaktperson på fullast allvar! :)

Nu ska det bli mycket Doulande!


På måndag ska jag träffa mitt Doula-par, det ser jag verkligen fram emot. Det ska bli roligt att få prata förlossning och se hur mycket magen har växt sedan sist.


Återkommer på måndag kväll efter mitt samtal med paret. I helgen blir det att läsa på lite så jag är påläst och kan göra ett bra jobb på måndag och inför den kommande förlossningen.


Presentation


Kim Söderlund, 31 år. Bor tillsammans med min sambo och våra två barn. Utbildad Behandlingspedagoch Doula.

Upplägg

Som Doula stödjer jag blivande föräldrar både innan, under och efter förlossningen. Ett vanlig upplägg på ett Doulauppdrag är att jag träffar kvinnan och hennes partner ca 3ggr innan förlossningen, har jour 2 veckor innan och 2 veckor efter beräknad födsel, är med under förlossningen och träffar föräldrarna och bebisen ca 1 vecka efter att man kommit hem från bb. Självklart kan man lägga upp det precis som man vill!

 

Kontakt

Om du/ni har några frågor så kontakta gärna mig via e-post eller telefon.

e-post:

soderlund.kim@gmail.com

Tfn: 073-9939845

Länkar

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards