Alla inlägg under augusti 2011

Av Kim Söderlund - 22 augusti 2011 09:59

I går fick jag förlossningsbrevet från mitt Doulapar. Har snabbt läst igenom det men ska sätta mig ner och gå igenom det noggrant och ge synpunkter.


Ett mycket välskrivet brev men ändå inte förmycket text. Det ska vara kortfattat och lätt att läsa. Det ska gå snabbt om det behövs.


Eftersom mitt Doulapar hade en jobbig första upplevelse så finns det en del som oroar dom och som är viktigt att det finns på papper. Men det är åxå viktigt att hennes man och att jag som Doula vet vad kvinnan vill, hennes önskningar.


I det stora hela handlar det om lugn och ro, inte onödig personal, kontrollerade hjärtljud, tydlig information, sen avnavling och den första anknytningen till bebisen.

Av Kim Söderlund - 19 augusti 2011 09:18

Nu äntligen har mina visitkort kommit, det känns professionellt!   

Verkligen super fina men texten kunde ha varit något större. Sådant jag får göra om till nästa beställning. Nu ska visitkorten spridas ut, någon som vill ha?


Annars har jag mailkontakt med mitt Doulapar. Nu den närmsta tiden är det ett tillväxtultraljud som ska göras och ett läkarbesök inbokat. Det ska pratas om eventuell igångsättning. Eftersom det blev ett urakut kejsarsnitt förra gången och bebisen inte alls mådde bra efteråt så förstår att jag läkaren och föräldrarna vill ha mer koll den här gången.


Troligtvis blir det barn innan BF och dessutom en planerad dag, en solig höstdag kanske?


Annars pratar vi om hur det blivande förlossningsbrevet ska se ut, vad som är viktigt att ta med. Åsikter på det? Doulaparet läser nu boken: Föda utan rädsla av Susanna Heli, en bok jag rekomenderat. Hoppas dom tycker den är givande!

Presentation


Kim Söderlund, 31 år. Bor tillsammans med min sambo och våra två barn. Utbildad Behandlingspedagoch Doula.

Upplägg

Som Doula stödjer jag blivande föräldrar både innan, under och efter förlossningen. Ett vanlig upplägg på ett Doulauppdrag är att jag träffar kvinnan och hennes partner ca 3ggr innan förlossningen, har jour 2 veckor innan och 2 veckor efter beräknad födsel, är med under förlossningen och träffar föräldrarna och bebisen ca 1 vecka efter att man kommit hem från bb. Självklart kan man lägga upp det precis som man vill!

 

Kontakt

Om du/ni har några frågor så kontakta gärna mig via e-post eller telefon.

e-post:

soderlund.kim@gmail.com

Tfn: 073-9939845

Länkar

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards