Alla inlägg under augusti 2012

Av Kim Söderlund - 19 augusti 2012 12:10

För två dagar sedan träffade jag mitt Doulapar, paret som ska ha i Oktober. Vi fikade, pratade andning, smärtlindring, vad man behöver i sin väska till förlossningen och andra praktiska saker att ha hemma när man kommer hem med bebisen. Eftersom jag älskar vagnar så blev det även en del vagnsnack, dom har nämligen köpt en Urban :)

Jag försökte förstå lite vad mitt uppdrag handlade om då jag tyckte det var ganska oklart. Men mannen sa att han tror att jag behövs mer än vad jag tror själv, att skenet bedrar. Mitt par verkar ganska lugna men kvinnan tror själv att hon kommer få panik under värkarna.

Tills vi ses nästa gång ska hon ha skrivit en förlossningsplan eftersom hon vet vad hon inte vill och det kan vara ganska bra att den ligger i hennes journaler.

Jag kan tillägga att hon redan har bytt barnmorska 3 ggr! ;)

Presentation


Kim Söderlund, 31 år. Bor tillsammans med min sambo och våra två barn. Utbildad Behandlingspedagoch Doula.

Upplägg

Som Doula stödjer jag blivande föräldrar både innan, under och efter förlossningen. Ett vanlig upplägg på ett Doulauppdrag är att jag träffar kvinnan och hennes partner ca 3ggr innan förlossningen, har jour 2 veckor innan och 2 veckor efter beräknad födsel, är med under förlossningen och träffar föräldrarna och bebisen ca 1 vecka efter att man kommit hem från bb. Självklart kan man lägga upp det precis som man vill!

 

Kontakt

Om du/ni har några frågor så kontakta gärna mig via e-post eller telefon.

e-post:

soderlund.kim@gmail.com

Tfn: 073-9939845

Länkar

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards