Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Josef

Av Kim Söderlund - 4 maj 2012 20:23

I går var jag hembjuden till Josef och hans föräldrar. Hur söt får man bli egentligen? Finaste Oboy bebisen någonsin! :) Dessutom har Josef världens finaste och raraste föräldrar som skämmer bort mig med trevligt sällskap, god mat och fina presenter.


Jag kan inte låta bli att klamra mig fast så innan jag åkte där ifrån hade jag redan hunnit bjuda in mig själv igen :) Dom ska nämligen flytta till hus (nybyggt) så då måste jag ju dit och titta!


Eftersom jag skulle springa vårruset i går så passade jag på att ladda upp ordentligt när jag ändå blev bortskämd med grillat och underbart goda kärleksmums!


Med godkännande får jag lov att lägga in bilder:


Finaste Josef


   

Josef och hans mamma


  

Jag, mitt Doulapar med våra tofflor.

En helt egen historia! :)

 

När jag gjorde ett inlägg för ett bra tag sedan så skrev jag om vad jag borde ha i min Doulaväska (inte vad jag har). På den listan stod nämligen tofflor. Givetvis fanns det inte tofflor i min väska när jag väl befann mig på förlossningen för jag hade inte hunnit med att införskaffa det.


På förlossningen när Josef skulle födas så saknade jag verkligen tofflor eftersom det blev en lång förlossning, det var kallt på bb/förlossningen och ibland väldigt blött på golvet då Josefs mamma hade mycket fostervatten som rann ut. :)


Men när ändå Josefs mamma låg i sängen en del så passade jag på att låna hennes fina tofflor från Inter Sport. Bara det att jag glömde ge dom tillbaka när hon steg upp ur sängen så hon fick säga till mig ett par ggr "skulle jag kunna få mina tofflor" eller "vart är mina tofflor".


Men nu så fick jag ett eget par, som bara är mina! :) Hur snällt är inte det? Hur bra present som helst! Jag gillar fiffiga påhitt.


Bilder på mig och Josef kommer när hans mamma behagar att maila dom till mig! ;)

 
 
Ingen bild

johanna svensson

4 maj 2012 20:53

gud vilken söt bebis =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Söderlund - 6 november 2013 20:54

.... Det var länge sen julibebisen tittade ut, den 5:e juli föddes en super söt liten gosse. Det var ett bra tag sedan men ska försöka knåpa ihop mina tankar kring förlossningen.   Jag hade bestämt med mitt doula-par att jag skulle ha ledigt fr...

Av Kim Söderlund - 16 juni 2013 20:26

Jag googlade lite och kom in på Barnsidan.se och där fann jag ett samtal mellan Gudrun Abascal och Doulan Mia Althoff . Gudrun fick frågan:  Jag själv jobbar ibland med doulauppdrag, tror du att doulor behövs? Varför?   Gudrun svarar: -Doulor b...

Av Kim Söderlund - 16 juni 2013 16:18

Nästa vecka börjar jouren för mitt Doulapar som har bf i början på juli. I dag fick jag ett sms om att slemproppen har gått. Vi får väl se om det kan leda till mer. Ibland är förlossningen nära när slemproppen har gått och ibland får man vänta i et...

Av Kim Söderlund - 16 januari 2013 20:39

Hej! Försökte skriva ett inlägg för någon vecka sedan men det kom visst inte upp. Det var länge sen jag skrev något. Det beror mest på att Hösten/vintern har varit full med jobb och inget Doulande sedan Oktoberbebisen Alice.   Jag började ett...

Av Kim Söderlund - 20 oktober 2012 19:23

Nu äntligen är min Doulabebis nr 7 här. Det började med vattenavgång, sega värkar som inte ville ta fart och en liten filur som låg snett och inte ville tränga ner ordentligt. Efter noga övervägande och många olika försök till att få bebisen rätt så ...

Presentation


Kim Söderlund, 31 år. Bor tillsammans med min sambo och våra två barn. Utbildad Behandlingspedagoch Doula.

Upplägg

Som Doula stödjer jag blivande föräldrar både innan, under och efter förlossningen. Ett vanlig upplägg på ett Doulauppdrag är att jag träffar kvinnan och hennes partner ca 3ggr innan förlossningen, har jour 2 veckor innan och 2 veckor efter beräknad födsel, är med under förlossningen och träffar föräldrarna och bebisen ca 1 vecka efter att man kommit hem från bb. Självklart kan man lägga upp det precis som man vill!

 

Kontakt

Om du/ni har några frågor så kontakta gärna mig via e-post eller telefon.

e-post:

soderlund.kim@gmail.com

Tfn: 073-9939845

Länkar

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards