Alla inlägg under november 2011

Av Kim Söderlund - 1 november 2011 11:04

I går åkte mitt Doulapar in till förlossning för en bedömning. Kl 11 skulle dom vara där, kl 16 fick dom träffa doktorn. Det var mycket att göra på förlossningen så paret fick åka hem och återkomma i dag kl 8.


Fick precis ett sms där förlossningsläkaren bedömt att bebisen måste förlösas med kejsarsnitt. Bebisen beräknas väga 5,3 kg!!!


Precis haft ett telefonsamtal med mitt par så kl 7 i morgon ska jag möta upp dom på förlossningen. I morgon ska det bli bebis någon gång under dagen. Det blev inte som dom hade tänkt sig men bebisen måste komma ut och det blir i morgon med kejsarsnitt.


Återkommer i morgon med all info.   



Presentation


Kim Söderlund, 31 år. Bor tillsammans med min sambo och våra två barn. Utbildad Behandlingspedagoch Doula.

Upplägg

Som Doula stödjer jag blivande föräldrar både innan, under och efter förlossningen. Ett vanlig upplägg på ett Doulauppdrag är att jag träffar kvinnan och hennes partner ca 3ggr innan förlossningen, har jour 2 veckor innan och 2 veckor efter beräknad födsel, är med under förlossningen och träffar föräldrarna och bebisen ca 1 vecka efter att man kommit hem från bb. Självklart kan man lägga upp det precis som man vill!

 

Kontakt

Om du/ni har några frågor så kontakta gärna mig via e-post eller telefon.

e-post:

soderlund.kim@gmail.com

Tfn: 073-9939845

Länkar

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards