Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Kim Söderlund - 19 mars 2012 09:55

Förvirrad som jag är vet jag inte om jag har döpt tvillingarna till Doulapar nr 4 eller 5. Ett tag i min vildaste fantasi trodde jag att alla skulle föda i turordning, men det verkar inte blir så! ;)


Kvinnan som har tvillingar i magen har haft en bra graviditet, inga annorlunda krämpor än dom som är normala. Inga komplikationer eller så.


Förra veckan började det komma lite förvärkar. I går var det lite starkare värkar och vi trodde att det var på gång. I dag har slemproppen gått. Så nu väntar vi bara! Spännande...


Jag läser Susanna Helis bok för glatta livet och hoppas att något ska stanna kvar i mitt huvud.

Av Kim Söderlund - 19 mars 2012 09:42

Förra måndagen var jag hemma hos mitt Doulapar nr 3 som har bf i början av April. Det blev som vanligt mycket god mat, bebisprat, förlossningsprat, en himla massa känslor och så lite husbygge på det!


Jag hade en del frågor i mitt huvud som jag kände att jag behövde få svar på innan förlossningen. Dessa frågor rörde till ordentligt och det blev ett mycket känslosamt möte, dock ett fint möte. Har upplevt att mannen som lite sluten i sitt sätt och pratar helst bara om kvinnan och hennes mående och hur orolig han är för henne. Han vill helst inte tänka på sig själv, hur han mår eller hur han känner efter det som hände när deras första barn dog.


Mitt fokus ligger egentlugen på det som händer här och nu och på det lilla liv som ska komma. Men ibland behöver man blicka bakåt för en stund och för att det ska bli mer lätthanterligt att vara i nuet. Ett barn som inte lever är fortfarande ett barn, någons dotter och någon som faktiskt ska bli storasyster inom ett par veckor. Det är viktigt för just mitt Doulapar.


Nu väntar vi bara på värkar! :)



Av Kim Söderlund - 19 mars 2012 09:39

Har ju glömt bort att visa det fina kortet jag fick av mitt första Doulapar efter att lille Olof kommit till världen!


   

Presentation


Kim Söderlund, 31 år. Bor tillsammans med min sambo och våra två barn. Utbildad Behandlingspedagoch Doula.

Upplägg

Som Doula stödjer jag blivande föräldrar både innan, under och efter förlossningen. Ett vanlig upplägg på ett Doulauppdrag är att jag träffar kvinnan och hennes partner ca 3ggr innan förlossningen, har jour 2 veckor innan och 2 veckor efter beräknad födsel, är med under förlossningen och träffar föräldrarna och bebisen ca 1 vecka efter att man kommit hem från bb. Självklart kan man lägga upp det precis som man vill!

 

Kontakt

Om du/ni har några frågor så kontakta gärna mig via e-post eller telefon.

e-post:

soderlund.kim@gmail.com

Tfn: 073-9939845

Länkar

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards